Śledzenie paczki — na jakiej stronie dostępna jest taka opcja?
Jeszcze do niedawna międzynarodowy transport przesyłek był dla wielu osób dosyć problematyczny. Dostawa trwała zwykle długo, a odbiorcy i nadawcy nie mieli możliwości sprawdzenia statusu paczki. Zdarzały się również zaginięcia przesyłek. Obecnie klienci firm kurierskich, dzięki nadanemu numerowi i wprowadzeniu niezbędnych danych do systemu online, mogą poznać bieżącą lokalizację każdej paczki. Sprawdź, dlaczego warto korzystać z takiej możliwości.
Jak śledzić paczkę?
Każda firma kurierska udostępnia na stronie internetowej usługę monitorowania lokalizacji danej przesyłki. Klient musi jedynie wpisać w odpowiednie pole dokładny numer przesyłki, aby poznać jej aktualny status. Co ciekawe, istnieją także portale, współpracujące z najpopularniejszymi przewoźnikami krajowymi i zagranicznymi, umożliwiające śledzenie paczki (bez względu na firmę realizującą dostawę) w jednym miejscu. To spora oszczędność czasu, szczególnie dla osób zamawiających znaczne ilości produktów, za których transport odpowiadają różni kurierzy. Wystarczy wpisać numer otrzymany od nadawcy, aby w ciągu kilku sekund poznać lokalizację paczki.
Co oznaczają statusy przesyłek?
Okazuje się, że mimo dostępności do informacji na temat lokalizacji przesyłki, część klientów nie do końca rozumie statusy, które widnieją na stronie. Wśród pojawiających się najczęściej można wymienić takie jak:
- „zarejestrowano dane” (nadawca wprowadził dane do systemu, wydrukował etykietę),
- „przesyłka odebrana przez kuriera”,
- „przyjęta w oddziale” (taka informacja może pojawić się kilkukrotnie, ponieważ przesyłki często trafiają do różnych oddziałów, zanim zostaną oddane do wyręczenia),
- „przekazano do doręczenia” (kurier w danym dniu spróbuje dostarczyć paczkę),
- „doręczona” lub „zwrot” (paczka nie została odebrana, więc musi wrócić do nadawcy).
Dlaczego warto monitorować status paczki?
Poprzez sprawdzenie lokalizacji wysyłki odbiorca pozna szacowaną datę doręczenia, dzięki czemu istnieje duże prawdopodobieństwo, że w danym dniu ktoś z domowników będzie w mieszkaniu. Można wtedy uniknąć sytuacji, w której pracownik firmy kurierskiej pozostawia awizo lub dostarcza paczkę do sąsiada czy lokalnego punktu odbioru (często bez skontaktowania się z adresatem przesyłki). Klienci poprzez śledzenie statusu mogą również szybko zareagować na jakiekolwiek opóźnienia czy problemy.